En de Oscar gaat naar …

door lievendebrouwere

20140304-204223.jpg

The Broken Circle Breakdown (kan iemand me eens vertellen wat die titel betekent!) heeft het dus niet gehaald op de Oscar-uitreiking.
Ik weet niet of dat terecht is, want ik heb de film niet gezien.
Vrouwen die van onder tot boven getatoeëerd zijn?
Nee, dank u!

Ik vind die Oscar-uitreiking anders best wel spannend.
Maar ik vind Club Brugge – Anderlecht ook spannend.
Ik bedoel: ’t kan me niet schelen wie wint.
Ik kijk alleen omdat er veel schoon en bekend volk te zien is.
George Clooney! Brangelina! Veerle Baetens!
Helaas (lees: gelukkig) heb ik geen kabel, en dus moet ik het doen met de foto’s in de kranten.
En die plaatsen mij voor een mysterie.
Al dat schoon volk ziet er namelijk … om ter lelijkst uit.
Neem nu ons Veerle.

20140304-205246.jpg

Veerle is niet echt een schoonheid, maar in die jurk – de Amerikaanse pers noemde het een ‘patattenzak’ – ziet ze er gewoon lomp uit.
Die patattenzak is nochtans een creatie-van-een-bekende-couturier.
Hedendaagse kunst dus.
Maar ja, iedereen weet: voor de kunst moet je lijden.
En dat doen ze op de rode loper dan ook uitbundig.
Het is alsof al die vrouwen tegen elkaar op lijden: ik zie er in mijn (peperdure) jurk nog lomper, lelijker en belachelijker uit dan jij!
Zoals ik al zei: Hedendaagse Kunst.
En ze doen het allemaal, alsof het moet, alsof het niet anders kan.
Alsof schoonheid strafbaar is.

In ieder geval, de Oscar voor het Lelijkste Lijdend Voorwerp ging dit jaar naar Liza Minelli.
Ze liet de concurrentie ver achter zich.

20140304-224433.jpg

En zo zag ze er in een vorig leven uit als Sally Bowles in de schitterende film Cabaret die zich afspeelt in de jaren ’30 in Duitsland. Dat waren nog eens tijden!

20140304-225537.jpg

De arme Liza Minelli heeft één troost: het kan nóg erger.
Zoals op de Vuile Loper in Aalst, het Vlaamse Hollywood aan de Dender.

20140304-231655.jpg

Ik denk dat dit Wazakkermedoeng is.
Maar het kan ook Lossendeirdeveirdeirdeir zijn.
Of Kleddemevel.
Och, het doet er niet toe.
Het gaat om de schoonheid, niet om de grote naam.

Advertenties