Finaletijd

door lievendebrouwere

  

Vanavond worden de laatste wedstrijden in de play-offs van de Koningin-Elisabethwedstrijd gespeeld en rond middernacht zullen we de winnaar kennen. Veel spanning is er niet meer, want het wordt Lukas Vondracek, de zwetende Tjech, of ik zou mij al heel erg moeten vergissen. Vanavond vindt ook de beslissende wedstrijd plaats in de play-offs van de Amerikaanse basketcompetitie, de NBA. Het gaat tussen Oklahoma City Thunder en de Golden State Warriors. Ook hier is de spanning niet heel groot meer, want de kans dat de Warriors deze wedstrijd winnen acht ik bijzonder klein. Als Thunder wint, gaan ze naar de grote finale tegen de winnaar van de Easter Conference, de Cleveland Cavaliers van LeBron James, en die zullen ze ook wel zonder veel problemen winnen. De Warriors zijn een beetje als AA Gent: verleden jaar zijn ze kampioen geworden en ook dit jaar hebben ze fabelachtig gespeeld, maar ze zitten er door en MVP (Most Valuable Player) Steven Curry is gekwetst geweest en speelt niet op z’n normale peil. Ze spelen vanavond op Oklahoma en daar zie ik ze echt niet winnen, want Thunder is als Club Brugge: ze eindigen heel sterk en walsen momenteel over hun tegenstanders heen, een beetje zoals Sweating Vondracek op de Koningin-Elisabethwedstrijd. Eens zien of het klopt wat ik hier allemaal schrijf. 

