Werk in uitvoering

door lievendebrouwere

  
Voor onze voordeur zijn grote werken aan de gang. Luidruchtige werken ook. De hele dag zijn betonmolens af en aan komen rijden. De keldervloer van de appartementen die binnenkort ons uitzicht op de zonsondergang zullen benemen, werd gelegd, dat wil zeggen gespoten, via zo’n buitenmaatse betonslurf. Wat een drukte! Wat een bedrijvigheid! Maar ook aan de andere kant van het venster (met helaas geen dubbel glas) is het dezer dagen druk en bedrijvig. Daar wordt namelijk hard gewerkt aan het vertellement dat ik ga doen op de Lichtbaken-conferentie die begin volgend jaar in Antwerpen plaatsvindt. Vandaag heb ik de fundering gelegd en ik denk dat ze stevig is. Morgen ga ik verder met de kelder, en daarna kan ik aan de bovenbouw beginnen. Het zal een verrassende constructie worden, zoveel is zeker. Ik kan er nog niks over zeggen omdat de organisatoren weleens cold feet zouden kunnen krijgen, maar ik zie het helemaal zitten. Ik ga eens echt mijn ding doen. Het feit dat mijn innerlijke activiteiten zo ostentatief gespiegeld worden door de werken ‘aan de overkant’ stijft me in die overtuiging. Want zeg nu zelf, toeval kan dat toch niet zijn? 

