’t Had erger kunnen zijn …

door lievendebrouwere

Verleden nacht is de campagnewagen van N-VA-er Ben Weyts in brand gestoken.
Gisteren zag ik zelf nog iemand die een zwart-gele affiche aan het afscheuren was.
Gelukkig is de verkiezingsstrijd bijna afgelopen en zal het – waarschijnlijk, hopelijk – niet tot ergere incidenten komen.
Dat vind ik ondanks alles toch een hele opluchting, want ik heb een tijdlang gevreesd dat Bart De Wever dezelfde weg opging als Pim Fortuyn.
Die was destijds het slachtoffer van een zelfde smeur- en lastercampagne.
Die campagne leverde uiteindelijk ‘resultaat’ op: het gevaar Fortuyn werd bezworen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik niet meer weet of Pim Fortuyn vermoord werd vóór of na zijn verkiezingsoverwinning.
Bart De Wever is waarschijnlijk nog niet buiten gevaar.
Als hij straks een klinkende overwinning behaalt, zou de Belgische politiek wel eens met andere middelen kunnen voortgezet worden.
Het zou trouwens niet de eerste keer zijn, men denke aan André Cools.
Links mag zichzelf dan wel vredelievend, humaan en verdraagzaam vinden, als het erop aan komt, is het agressiever, gewelddadiger en niets ontziender dan rechts.
Van beide monsters waar Odysseus, de oud-Griekse politieke leider, destijds mee te maken kreeg, bevond Charybdis zich onmiskenbaar ter linkerzijde …

20140524-140123.jpg